Körkort motorcykel A, A2

Körlektioner även på helger & kvällar.

lektioner finns ledigt från den 7 maj och framåt.

Startpaket med:

Riskettan

Teori online

1 eller 2 körlektion 110min

Fördelarna med ett startpaket är bland annat.

Under riskettan får du träffa mig och andra deltagare som är på väg att bli mc-förare. Du får teorimaterial som hjälper dig att klara teoriprovet. Du har möjlighet att delta på teorilektioner online. Du får en körlektion där du hinner känna på hur det är att köra motorcykel.

Du kanske övningskör privat och vill använda lektionen till att finslipa dina kunskaper inför provet? Du kanske vill använda den som en testlektion inför prov? Du får även ett bättre pris om du köper paketet.

Det finns säkert många fler anledningar att välja ett startpaket än de jag räknat upp här.

Risk 1 A

Söndag 7 april. 12.00-15.30.

Söndag 21 april. 12.00-15.30.

Måndag 6 maj. 17.30-20.45.

söndag 26 maj. 12.00-15.30.

Torsdag 13 juni. 17.30-20.45.

Torsdag 27 juni. 17.30-20.45.

Torsdag 11 juni. 17.30-20.45.

Söndag 28 juni. 12.00-15.30.

maila för att boka

Samma utbildning för alla A-körkort A1, A2 & A

Riskettan är en teoretisk obligatorisk utbildning för att kunna ta A-kort.

Den är giltig i 5 år.

Den är minst tre timmar i tid och handlar om bland annat riskerna med, Alkohol, droger, riskfyllda beteenden m,m.

Vi har små grupper för att lättare få fram diskussioner i gruppen.

När du övningskör med mig kör du en Yamaha MT07 för A-körkort. De som ska ta A2 kör en KTM Duke 390.

A är tung motorcykel utan effektbegränsning med en åldergräns på minst 24år om man inte har haft A2 i två år.

A2 är en mc med max 35kw och en åldersgräns på 18år.

A1 är en lätt mc med åldergräns på 16år.

Vi har ett riktigt bra erbjudande på ett paket med 5 körlektioner 110minuter långa.

plus uppvärmning inför uppkörning, lån av motorcykel med utrustning under prov.

Körlektioner på kvällar & helger kostar 200kr mer per lektion.

Gäller inte vid köp av ett paket med 5 körlektioner då ingår kvälls & helgalternativet.

Priser.

För att övningsköra behöver ni ha giltigt körkorsttillstånd. Det söks hos www.transportstyrelsen.se

Vi har skyddsutrustning, jacka, byxor, skor och handskar i de vanligaste storlekarna om ni inte har egna motorcykelkläder. Vi har hjälmar i de vanligaste storlekarna med inbyggd komunikation.

Ring eller maila för frågor eller boka tid.

dan@danstrafikskola.se

070-1733732 Dan.

AM körkort även giltigt för Epa, A-traktor.

2024 blir mitt trettonde år som AM utbildare!

För 2024 kör vi en drive i Piteå med extra mycket körtillfällen. Detta betyder att mina deltagare blir klar med kursen så fort det bara går.

VI har teorin under vinter/ våren så bara den roliga körningen är kvar till våren.

Vill du vara klar för att köra moped/ Epa i vår. Då är jag rätt person att kontakta.

Lägsta ålder för att delta i kursen är 14 år och nio månader. Provet på Trafikverket 15år.

Vi har teorilektioner på distans.

Teorin & körningen är uppdelad på tre delar var och alla måste vara godkända innan teoriprovet skrivs.

Det finns inget som heter uppkörning för AM körkort, endast ett skriftligt prov.

Övningskörningen sker i Piteå eller Pajala.

Vi har såklart mopeder och hjälmar för de som kör med oss.

Körkortstillstånd söks på Transportstyrelsen hemsida, behöver vara klart innan övningskörningen. Teoriprov bokar vi på Trafikverket.

Anmälan ska ske av en vuxen, förälder som kan stå som betalare.

Snart är det sommar!

Teorin är på distans via programmet Zoom.

Teorikurs

Del 1. 13/3 kl 17,30

Del 2. 25/3 kl 17,30

Del 3. kl 16/4 kl 17,30

Platser kvar på denna kurs.

Teorikurs 2

Denna kurs är upplagd  med all teori på en vecka.

Del 1. måndag 15/4 kl 17,30

Del 2. onsdag 17/4 kl 17,30

del 3. torsdag 18/4 kl 17,30

Platser kvar på denna kurs

Pris 5,500kr

Vi använder Trafikskolaonline för teorimaterialet.

info@danstrafikskola.se

Körningen bokas in under teorikursen.

Missar man en del tar man igen det med nästa grupp