Förarbevis Snöskoter

Skaffa ditt skoterkort bekvämt hemifrån på distans.

I priset ingår Utbildning, lån av Snöskoter, hjälm och provskrivning.

pris kommer under vecka 30

Första kurs vecka 42

tisdag 15/10 och onsdag 16/10 kl 17,30-21,15

vecka 43

tisdag 22/10 och onsdag 23/10 kl 17,30-21,15

vecka 44

29/10 och onsdag 30/10 kl 17,30-21,15

Vi planerar en ny kurs varje vecka från v 42 till jul

1a körpasset med teoriprov är planerat till v44 om det finns nog med snö i Södra Sunderbyn eller Pajala.

Övningsfrågor för teoriprov!

länk till film från en kurs i Öjebyn.

Övningsfrågor teoriprov

Övningsfrågor teoriprov 2

Vars du än bor kan du vara med på min utbildning, du behöver bara åka hemifrån  en gång för övningskörning och teoriprov.  Vår vision är att du skriver teoriprovet direkt du kliver av skotern. Efter godkänt prov är rapporterat av oss till Transportstyrelsen får du direkt köra skoter, ofta samma dag eller dagen efter provet.

Du väljer själv vilken vecka du vill läsa teori och när du vill göra klart kursen med körning och teoriprov.

Utbildningen består av två teoritillfällen och ett körtillfälle, avslutas med teoriprov.

Vi har utbildning för skoter-kort under hela vintern.Med start vecka 42.

Teorin sker på distans via programmet Zoom.

Utbildningen består av två teorilektioner, övningskörning och teoriprov.

Teorin sker på kvällstid två vardagskvällar. Praktiken och efterföljande prov sker oftast på en lördag eller söndag.

Det går alltså att gå teorin vid ett tillfälle och välja att göra praktiken en annan vecka. Eftersom vi har teorin på distans kan deltagare koppla upp sig från hela världen. Efter det behöver ni bara möta oss en gång för praktisk träning i liten grupp och skriva ett enkelt teoriprov.

Övningskörningen sker på en av dessa orter, Piteå, Sunderbyn, Pajala.

Deltagare på vår utbildning kör sin egen eller lånar skoter av oss under det praktiska momentet. Det praktiska momentet följt av teoriprov går att göra på flera orter, Piteå, Sunderbyn eller Pajala. I Pajala finns det begränsat med möjligheter för låneskoter.

Kontrollera med mig om du inte kan ta med egen eller lånad skoter till körningen i Pajala.

Det praktiska momentet, övningskörningen tar cirka 3 timmar,  görs i mindre grupper under dagen.

Du behöver vara 15år och nio månader för att delta i utbildningen. 16 år för att skriva provet. Uppåt har vi ingen åldersgräns.

Mejla för mer info/anmälan. info@danstrafikskola.se

Vid brist på snö gör vi praktiska utbildningen och provet så fort det går.

Vid sjukdom kan kursen behöva flyttas till ett ledigt datum. Vid sjukdom eller annat som står utanför vår kontroll kan teorin behövs skrivas vid ett separat tillfälle. Vid extrem kyla kan kursdatum ändras för att minimera riskerna.

Vi har under åren haft deltagare från nästan alla delar av Sverige. Till exempel är det kort väg från Skellefteå till Piteå.

New for this winter is that we offer snowmobile classes in english.

This is ha more practical class than in Swedish. We spend more time outside than a normal snowmobile class. The theori is in our trafficschool in Sunderbyn.

Theoritest is after the practical lesson is ended.

The price is 3900kr for the english class. That includes everything except transportstyrelsens fee for fabricating the snowmobile license.

You need to have a Swedish personnummer or samordningsnummer to be able to get your license aproved by the Transportstyrelsen. If not you can contact skatteverket.se before the class. You also need an adress in Sweden.

We have snowmobiles and helmets that you can use during the lessons.

Fler kurser och orter är under planering.

Vill du ha en egen utbildning för dig och dina kamrater/ företag? Hör av dig så gör vi vårt bästa för att anpassa oss. Är du inte 16 år vid utbildningstillfället får du skriva prov vid ett senare provtillfälle.

snöskoterradet

snö och terräng